Önnek is joga van tudni, mi alapján működik Brüsszel!

merthogy azért hiszünk el mindent, mert nem értjük a működését.

A kormány legújabb tájékoztató kampányában megjelent előttünk Juncker (két hét múlva felkészül Timmermans! - A PES jelöltje), aki az Európai Bizottság (EB) elnöke, és mögötte a "gazda", a modernkori "Binláden", "RowerGeorge", azaz Soros György, akik aztán rémisztgetik a magyar lakosságot, mégpedig ezekkel:

1. Még több pénzt adnának a migrációt támogató szervezeteknek.

2. Pénzzel feltöltött bankkártyákkal is segítenék a bevándorlást

3. Be akarják vezetni a kötelező betelepítési kvótát

És ettől a szentháromságtól természetesen remeg az összes embernek a lába, azoknak meg főleg, akik fideszes mikrofon mögül beszélnek az emberekhez.

Kérdés, miért hiszik el nekik? Miért hihetőbb az, minthogy egyből rákérdeznénk, hogy mégis hogy tudják ezt megcsinálni? Miért van ekkora hitelük a politikusoknak? 

Nos, azért, mert hazudnak. Mégpedig úgy hazudnak, hogy tudják, hogy egyszeri választópolgár szintjén nem fognak lebukni. Azért nem, mert egy egyszerű választópolgárnak fogalma sincs arról, hogy működik az EU, ezért nem is fog olyan információt kapni, amely hitelesen cáfolhatja majd azt, amit elmondanak. Ezzel párhuzamosan nem is erőltetik a mélyebb EU-s ismeretek megszerzését, hiszen azzal gyengülne a saját hitelességük is a választópolgárok előtt.

Tehát, nézzük szigorúan szakmaian (mint okleveles nemzetközi kapcsolatok szakértő):

Az EU-t két szerződés határozza meg, kvázi kis kézikönyvként mindennek ez az alapja. Ezek pedig az:

  1. Európai Unióról szóló Szerződés
    (Treaty on the European Union -TEU)



  2. Európai Unió működéséről szóló Szerződés
    (Treaty on the Functioning of the European Union - TFEU)


Akiket érdekelnek, itt és itt elolvasható mind a kettő, magyarul!

Ezek mellé még sok embernek mondhatnak valamit a különböző szerződések (maastrichti, nizzai), ezek mind elég lényeges változásokat hoztak az életünkben, mégis a mai körülményeket megalapozó szerződés az a Lisszaboni Szerződés, ami lezárta a modernizációs folyamatokat. Ez 2007-re zárult le, és elég sok ország, köztük számos közép-európai, mi több, V4-es izmozott (cseh elnök, valamint a lengyelek), de végül mindenki belement, és azóta is egy sikertörténet a dolog. Ez vezette be az Európai Központi Bankot, ez szabályozta az EU bíróságait (több is van, erről se szokott itthon sok szó esni), kicsit igazított a Miniszterek Tanácsában lévő szavazatokon valamint jogi személlyé tette az EU-t, akit külföldön az Európai Tanács elnöke képvisel (Ilyen volt Ashton, és most ilyen Mogherini is). Fontos megjegyezni, ezt sem szokták itthon kihangsúlyozni, hogy az Európa Tanács, és az Európai Tanács nem ugyanaz a szervezet, előbbi nem része az EU-nak!! 

A Lisszaboni Szerződés szövege elolvasható, magyarul, ha ide kattintassz!

Emellett le kell tisztázni az EU működési rendszerét is egy picit. Erről ma Magyarországon csak egyetemen tanulhatsz, még gimnáziumban is csak említés szintjére kerül, de nagyon fontos tudnod, hogy mire is hivatkoznak azok, akik naphosszat Brüsszeleznek. Két kérdéssel is ki lehet az összeset libbenteni az egyensúlyából, és világosan lehet látni, hogy vagy olyanról beszél, amihez amúgy nem ért, vagy csak nettó hülyeség hagyja el a száját.

Tehát, az Európai Bizottság, amelynek az elnöke most éppen a plakátokon van (és nem mellesleg a Fidesz testvérpártjának a jelöltje) az az intézmény, ami az EU-n belül javaslatot tesz egy jogszabály meghozására. Nem alkot jogot, sosem alkot, szigorúan hatástanulmányokat folytat le annak érdekében, hogy a lehető legpontosabb előrejelzést tudja adni az éppen fennálló aktuális jogi problémára. Miután a háttér és hatástanulmányok, valamint az ügyben elkészített interjúk  közös vizsgálata után arra a következtetésre jut, hogy illene lenne egy jogszabályt alkotni, akkor felkéri arra az Európai Parlamentet! Ezeken a konzultációkon az állampolgárok is részt vehetnek, ide kattintva felugrik a hivatalos oldal. Tehát a Bizottság jogalkotás helyett véleményezési szemponttal rendelkezik. A Parlament és az Európai Tanács együtt alkot jogot, ami azt jelenti, hogy a Parlament és a Tanács is hoz egy-egy jogtervezetet, amit aztán összevetnek. Ezt hívjuk rendes jogalkotási eljárásnak. Ha az összefésülés során a két álláspont megegyezik, akkor a jogszabály megalakul, ha pedig nem, akkor összesen háromszor hozhatnak még javaslatot, különben automatikus az elutasítás. Fontos megemlíteni, hogy a Parlament és a Tanács közös munkáját számos egyeztetőbizottság segíti. 

Ez azért segít nekünk, mert a Tanácsban, és a Parlamentben is ott vannak a képviselőink, előbbiben maga a miniszterelnök (illetve a köztársasági elnök, ez részletkérdés, mindkettőnek  joga van ) akik közvetlenül tudnak befolyással bírni az európai politika alakulására. Amikor azt olvasod, hogy Brüsszel erre meg erre készül, akkor tudnod kell, hogy a miniszterelnök is részt vesz ebben, hiszen szavazatával át kell engednie Brüsszel terveit! Nagyon ritka az az esemény, amikor minősített többség elég a Tanácsnak (a szavazatok 55%-a, ami az EU népesség minimum 65%-os képviseletét ellátóktól érkezik) a döntéshozatalhoz. Ugyanúgy fontos, hogy mind a Parlament, mind a Tanács mondhat nemet, és a nem az indoklást nem igényel, és visszavonhatatlanul nemet jelent. Lefordítva, ha a magyar kormány nemet mond, az szinte biztos nem. 

Mi az igaz akkor a plakátokból?

1: Nem a migrációt támogató szervezeteknek adnának több pénzt, hanem az úgynevezett NGO-knak (non-governmental organization), amelyek független, nem kormányzati szervek, és szakpolitikai tudásukkal hozzájárulnak Európa jövőjéhez. Van köztük migrációkutató, de ugyanúgy energiakutató, állatvédő, közlekedésmérnöki, és kismillió más. Az ilyen szervezetek támogatására szán Brüsszel arányaiban több pénzt, mint eddig, és csak 2021-től, addig ugyanis már van az EU-nak költségvetése!

2. Pénzzel feltöltött bankkártyás megoldást a tagállamok dolgozták ki, és nem a bevándorlás népszerűsítésére, hanem arra, hogy az anyagilag megreccsent Görögországot támogathassák, és levegyék a válláról az amúgy is nagy terhet jelentő, az országban ragadt bevándorlók ellátását, amit a görög állam finanszírozott. Ugye tudjuk, hogy a görög kassza olyan, mint a magyar tengerpartok összhossza, tehát eléggé minimalizálódott, és ez az oka annak, hogy az EU pénzét kiküldték. Egyfajta tehermentesítés, mert a kiküldött kártyák csak Görögországban használhatóak. Emiatt természetesen ezt mi is megszavaztuk, csak itthon kicsit másképpen kommunikáljuk le a  dolgot.

3.Bevándorlási kvóta: A fent említett eljárás még zajlik, amelynek egy részében valóban volt erről szó, és azt mi valóban le is szavaztuk. Miután az újabb körök nem zárultak le (és erre éppen politikai akarat sincsen, hiszen pl a Fidesznek létfontosságú, hogy napirenden maradjon), ezért kommunikálják, hogy a legutóbbi javaslatban benne volt, tehát "Brüsszel akarja". 

 

Olyan nincs, hogy Brüsszel. Olyan van, hogy Európai Parlament, Miniszterek Tanácsa, Európai Tanács és Európai Bizottság. Ezek mind Brüsszelben üléseznek, de önálló intézmények, záloga annak, amit demokráciának hívnak. Ne hagyd, hogy lebutítson a hazai kampány! Nézz utána, mint jelent az EU! A magyar is hivatalos nyelve az EU-nak, mindent meg fogsz találni magyarul is! Ha esetleg mégsem, jelentsd be nekik, és korrigálják! 

Ne hagyd, hogy az EU ellen uszítsanak, segíts másokat abban, hogy minél többet megtudjanak arról, hogyan is működik az EU. A félelmeink alapja ugyanis az, hogy valamit nem ismerünk rendesen, de ez egy kis utánajárással kiküszöbölhető!