Pár perc politika, egyszerűen, szubjektíven

Utolsó kommentek:

chrisred 2019.11.10. 06:33:30

@teéjesenmindegy: De ezt már korábban leírtam, új szerelvények beszerzésénél is csupán döntés kérése, hogy olyan szerelvényeket rendelnek meg, amik a jelenlegi vezérléssel is működni tudnak, vagy a járműpark modernizálása mellett egyúttal a vezérlést is felújítják.

Az állításoddal ellentétben a vezérlés lecserélése akkor válik szükségessé, ha a pályán olyan módosításokat terveznek, ami miatt a nyolcvanas évekbeli vezérlés nem működtethető tovább. Például ilyesmi a vonal meghosszabbítása északon Káposztásmegyer felé, vagy délen a repülőtérhez. Mindkettőről szó volt, de az nyilvánvaló, hogy az új szakaszok már nem lesznek működtethetőek a régi vezérléssel, ezért az egész vonalon ki kell cserélni. Ami tényleg jelentős plusz költség, ezért döntöttek úgy, hogy a jelenlegi rekonstrukció során nem hosszabbítják meg a metróvonalat. Szóval szerelvényektől függetlenül valakinek valamikor le kell nyelnie a békát, amit a vezérlőrendszer teljes kicserélésének költsége jelent, vagy a hármas metró soha nem lesz kibővítve.

Bejegyzés: Az idők szava

chrisred 2019.11.08. 12:07:36

@teéjesenmindegy: Továbbra is mellébeszélsz. Mi az, amit most az orosz, "felújított" szerelvények esetében nem szükséges lecserélni, de az általad ismeretlen kivitelezésű, újonnan erre a vonalra épített szerelvényekhez szükséges?

Bejegyzés: Az idők szava

teéjesenmindegy 2019.11.08. 12:01:42

@chrisred: Ez egy baromság.
Az a baj, tudod, hogy nekem egyszer egy hozzáértő elmagyarázta. Te meg elolvastál 2 cikket, és kurvára nem értesz hozzá.
Amiről a cikkben szó van, az a AVR. Az nem a vezérlés, hanem csak egy része.
Itt arról van szó, hogy a transzformátoroktól a kábeleken át a jó istenig mindent le kell cserélni.

Bejegyzés: Az idők szava

Buchhalter 2019.11.08. 10:39:14

@midnightcoder2: mégis fél millió magyar megtette ...

Bejegyzés: Az idők szava

encir 2019.11.08. 10:15:30

Újjászületés, generációváltás? Kac-kac. A Momentum az SZDSZ utódja. Egyetlen, az LMP volt, ami új volt igazán, de azok, akik újra vágyakoztak, valahogy mégsem szavaztak rájuk.
És ők voltak az egyetlen gerincesek, akik kiálltak az elveikért és nem "fogtak össze" a többi gerinctelen köpönyegcentrifugással.
És még ezért lettek ők a bűnbakok az OGY választáskor.
Nem lesz itt igazi változás a mi életünkben soha.

Bejegyzés: Az idők szava

chrisred 2019.11.08. 09:33:46

@teéjesenmindegy: Végre rájössz, hogy a vezérlés szempontjából mindegy, hogy a mostani elavult orosz "felújított" szerelvényeket vesszük meg, vagy teljesen újakat, a régi vezérlést mindenképpen szükséges hozzá igazítani a megvásárolt metrókhoz. Tehát költségek szempontjából itt nincs különbség.

Bejegyzés: Az idők szava

teéjesenmindegy 2019.11.08. 09:25:11

@chrisred: Próbáld meg te értelmezni amit küldtél.
"Harmincéves berendezés utasítja a korszerű technológiával felturbózott szerelvényeket – ez lehet az oka, hogy a hármas metró néha vészfékkel érkezik a megállóba."
Segítsek? Baszhatod a hiperszuper technikát, ha a vezérlés 30 éves. Tehát vagy veszel valamit amit tud kezelni a vezérlés, vagy lecseréled az egészet. Ami többe kerül mint az egész metró. Nagyon alacsony becslés az a16 mrd. Vagy szakaszonként vonatkozik, vagy elbaszták a számot.

Ennél lassabban nem tudom neked megfogalmazni.

Bejegyzés: Az idők szava

midnightcoder2 2019.11.08. 09:21:53

@konrada: Ott is vannak biztosítások, ráadásul családra is. Persze ahhoz kell stabil és jó melóhely. Európában - beleértve minket is - elég sûrû a szociális háló, értsd bármekkora lúzer vagy ingyenélõ is vagy, valamilyen szinten ellátnak. Az amcsiknál meg ha ász vagy akkor tied a világ, ha meg lúzer akkor ott döglesz meg. Illetve, az Obamacare elõtt volt ez így igazán, azt nem tudom hogy Trumpéknak végül is sikerült-e leépíteni. A lényeg, hogy értékes munkaerõként egész Európából érdemes lelépni. Átlagpolgárként már nem biztos.

Bejegyzés: Az idők szava

midnightcoder2 2019.11.08. 09:16:21

@Buchhalter: Mindenhova költséges és macerás kimászni. Az idegen nyelvi környezetnél kevés macerásabb dolog van.

Bejegyzés: Az idők szava

chrisred 2019.11.08. 09:06:23

@teéjesenmindegy: Ismét csak azt tudom javasolni, hogy ahelyett, hogy vakon összevissza írogatsz, olvass előtte. Leírtam, a BKV állami normatív támogatását vissza kellene állítani minimum a 2006-os szintre. Reálértéken persze, és nem nominálisan. A fedezete pedig a budapestiek által a költségvetésbe befizetett napi mintegy húszmilliiárd forint. Aminek a maradékát a kormányszervek decemberben pánikszerűen szokták költögetni minden baromságra, nehogy költségvetési maradék keletkezzen, amit elvonnak tőlük, és következő költségvetési évben meg annyival kevesebb forrást kapjanak.

Bejegyzés: Az idők szava

Kivlov 2019.11.08. 08:58:08

@chrisred:
Igen, 2002 után ez volt. :D

Bejegyzés: Az idők szava

teéjesenmindegy 2019.11.08. 08:56:05

@chrisred: Na, mesélj szépen, mert előbb nagyon elkussoltál a témáról, és csak a sajtát igazadat nyomatod.
"nem is lenne érdemes visszahozni a kitántorgott munkaerőt jobb fizetési lehetőségekkel, "
Szerinted mégis mi a jó istenből lehet a buszsofőröknek német fizetést adni? Főleg úgy, hogy Karigeri épp le akarja vinni a BKV jegyek árait, évi 100 euróra. Azért azt felfogtad, hogy arról nyekeregsz, hogy miért nem kap akármelyik szakma annyit, mint a világ 4. legnagyobb gazdaságában? Vagy ausztriában, ami úgy az unió második leggazdagabb országa. Mégis miből?

Bejegyzés: Az idők szava

teéjesenmindegy 2019.11.08. 08:50:55

@chrisred: Na, most akkor kezdjek neked értetlenségről beszélni?
Másik kocsi- másik vezérlés. Lehet, hogy a kocsi csak másfélszer annyi, de az egész kurva vezérlést le kell cserélni hozzá. Na, az meg még egyszer ennyi.
Van autód? Hankook gumi 20 ezer, Goodyear 30- másfélszeres különbség. Csak a Goodyear átmérője 15, nem pedig 14 ami neked kell. A felni hozzá való felni meg 30...

Bejegyzés: Az idők szava

chrisred 2019.11.08. 08:41:22

@Buchhalter: Ja, értem. Vagyis a magas lakbérek miatt nem is lenne érdemes visszahozni a kitántorgott munkaerőt jobb fizetési lehetőségekkel, inkább az ittmaradtak dolgozzanak látástól mikulásig.

Bejegyzés: Az idők szava

Buchhalter 2019.11.08. 08:32:09

@VT Man: a felsorolt listád alapján és amit lekommunikáltak az utóbbi pár napban nem jósolok nagy jövőt ennek a levitézlett bandának.Még a végén Baranyi Kriszta fog jól kijönni az egészből.

Bejegyzés: Az idők szava

Buchhalter 2019.11.08. 08:30:17

@midnight coder: Amerikába elég költésges és macerás kimászni. Max kutatóként,vagy speckó szakmával érdemes nekivágni az Új világnak.

Bejegyzés: Az idők szava

Buchhalter 2019.11.08. 08:28:02

@chrisred: @Helveticus: vesszőparipátok a megélhetési költség!!! Basszátok már meg magatokat! Ha annyira szar lenne kint buszozni nem mennének ki a honfitársaink,nem? Annyi a logikátok mint egy tehénszarnak! Vicces de pont Budapesten szálltak el a lakhatási árak,hogy már szinte egy szinten vannak mint a Német vagy Osztrák! Hivatalosan Németországban 250 000 Ausztriában 95 000 magyar él és dolgozik.Ezek szerint ők mind hülyék a ti felfogásotok szerint!

Bejegyzés: Az idők szava

konrada 2019.11.08. 07:34:01

@midnight coder:
De a német kontra amerikai béreknél már tényleg nagyon bejátszanak az elvonások, és az, mit kap vissza belőle.

Mert tény: egy amerikai egészen addig jobban él belőle, míg nincs gyereke, vagy nem betegszik meg, nem öregszik meg.
Ezért az általános életszínvonalat tekintve már nem biztos, hogy akkora a különbség.

Bejegyzés: Az idők szava